zondag 24 juli 2016

mémoire

Als een vrolijk klein kindje huppel ik vrolijk naar binnen. allerlei herinneringen van vroeger komen in mijn hoofd naar boven. Ik heb zo lang op deze dag gewacht, en gister was het dan eindelijk zo ver. Mijn vriend nam mij mee naar het Dolfinarium. Vroeger was ik compleet verliefd op dolfijnen, mijn kamer hing vol met knuffels en ik sliep elke nacht met een levensgrote dolfijnen knuffel. Ook wilde ik vroeger heel graag dolfijnen trainster worden (ja ik haha :')). De laatste keer dat ik vroeger in het dolfinarium was ging ik met mijn volle enthousiasme naar een werknemer toe om te vragen of ik dolfijnen trainster kon worden waarop ik een antwoord kreeg dat ik natuurlijk nooit had willen horen; " de kans is heel klein ". De hele week was ik enorm verdrietig, mijn droom viel in duigen. Sindsdien ben ik nooit meer in het dolfinarium geweest, maar ik wilde er dolgraag nog eens heen. Mijn droom om dolfijnen te trainen is er allang niet meer, maar mijn liefde voor deze beesten is nog steeds groot.







Onlangs is er veel in het nieuws geweest over het Dolfinarium. Het programma "Rambam" maakte een aflevering waar een van de presentatoren stage ging lopen in het Dolfinarium. Ze kwamen erachter dat de dolfijnen minder plek hebben om vrij te zwemmen dan dat de werknemers van het dolfinarium zeggen en dat de leefomstandigheden voor de rest ook niet zo goed zijn als dat word verteld. Ik heb al eerder een artikel geschreven over het sea life aquarium in London waar ik met jullie mijn mening deelde over het gevangenschap van dieren. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er nou van vind, maar op zo'n leuke dag als gister laat ik dat gewoon even los en geniet ik van al het moois om mij heen.








 

Eenmaal in het park gingen wij als eerst even een broodje eten en daarna gingen wij gelijk door naar de zeeleeuwen show. Wat een komische beesten! Valentino en ik hebben enorm gelachen en genoten van de voorstelling. de beesten speelden met elkaar en de verzorger vertelde allerlei informatie over de beesten en de plek waar ze normaal gezien leven. Doorweekt door een zeeleeuw liepen we verder naar het roggerif met allerlei prachtige roggen en haaien. Ook waren er verschillende aquariums met verschillende vissen uit de Noordzee.
Ook gingen wij nog naar de wel bekende dolfijnen show in de grote blauwe koepel. Het was enorm lastig om mooie foto's te maken ivm het licht en de snelheid van de dolfijnen, en dus heb ik bij de show alleen maar gefilmd. Ik heb een hele korte video voor jullie gemaakt van de mooiste sprongen. Ik hoop dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten van mijn fijne dag in het dolfinarium.


Ben jij wel eens in het dolfinarium geweest?




10 opmerkingen:

  1. Love the fishy! :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wat leuk! Ik ben dus nog nooit in het Dofinarum geweest... Oeps! LIjkt me ook gewoon nog tof om ernaartoe te gaan nu we wat ouder zijn. Zeker als je vroeger zo'n droom gehad hebt :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zo'n dagje dolfinarium! Ik wilde ook altijd dolfijnentrainer worden toen ik klein was, maar we kunnen allebei de hoop maar beter opgeven inderdaad, haha ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik snap dat je je geconflicteerd voelt, ik heb dat ook heel erg met dierentuinen maar ik geniet er aan de andere kant ook zo enorm van ...
    xx Ish

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk geschreven en wat een leuke foto's! Ik ben ook ooit een keer in het Dolfinarium geweest, maar zo veel kan ik me er niet meer van herinneren helaas.. Dit is daarom wel erg leuk om te zien! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, dolfijnen vond ik vroeger ook zo leuk! Jammer hoor, van die vrouw, haha. Maar tof dat je er toch nog naartoe bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zelfs een keer achter de schermen geweest bij het dolfinarium, toen mocht ik een dolfijn aaien, voeren, en ik liep een hele dag mee met een dolfijnentrainer. Dat was zo'n toffe ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh my god, ik ben totally in love met de dolfijnenfoto! Wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's! Ik deel je twijfel over het Dolfinarium, heb de uitzending van Rambam ook gekeken!

    BeantwoordenVerwijderen