zaterdag 27 februari 2016

dummy doodles | 270216

Op mijn kamer staat een grote mand. Vol met verschillende dummies; grote, kleine, zwarte, '"cappuccino", smalle en dikkere. Persoonlijk dacht ik dat ze allemaal vol waren, maar toen vond ik nog een paar lege. waaronder eentje van A5 formaat wat ik heerlijk vind om overal mee naar toe te nemen. Deze kleine schetsboekjes zijn zo handig om af en toe wat in te krabbelen, en later in terug te kunnen kijken. Vandaag deel ik wat kleine doodles met jullie uit mijn nieuwe vriend.









 Het zijn allemaal hele verschillende schetsjes. Sommige komen puur uit mijn gedachtes voort, anderen uit dingen die ik zie. Ook zie ik soms beelden in bladen en maak ik er mijn eigen versie van.

#1 girlsgirlsgirls - ik zie altijd onwijs leuke plaatjes van meisjes in de flow staan. stuk voor stuk super schattig. geïnspireerd daardoor begon ik ook met tekenen. Het zijn simpele tekeningetjes geworden, maar het geeft wel een leuk beeld vind ik zelf.

#2 flower no power - flower power? helemaal niet, ik vind bloemen juist iets liefs en zachtaardigs hebben.

#3 golven - zittend op  een muur van 15 meter hoog keek ik uit op de rijn, en volgde met mijn hand de golven van de rivier. Toen ik later keek, leken het net geluid golven. 

#4 - dit is een voorbeeld van tekenen wat erin mij opkomt. Ik heb dan ook geen idee wat het voor moet stellen. maar maakt wat dat uit dan? nee :).

#5 - een meisje van de eerste tekening vond ik wel iets hebben, die heb ik vervolgens in het groot weer getekend.

#6 terugblik - dit is een gedichtje die ik schreef bij een projectje die ik liet zien bij mijn toelating.

#7 blocks - ik begon met tekenen van driehoekjes, die samen vierkanten vormden. Deze vormden samen weer een cirkel. Om wat meer contrast in de schets te brengen bracht ik nog wat details aan in de losse vormen.

hebben jullie ook zo'n dummy?


1 opmerking: