woensdag 5 augustus 2015

" Hojas " | 050815

Ik ben nu al bijna weer een week terug uit Italië. In die drie weken dat ik daar was heb ik veel leuke dingen gedaan, en gekocht. Een van die dingen die ik heb gekocht wil ik graag met jullie delen.
In een schattig klein plaatsje in Toscane, dat boven op een berg ligt, kocht ik een map met aquarel papier. Er werd mij verteld dat deze mappen en het papier gemaakt zijn door jongens uit Peru. Het geld dat ze met deze mappen verdienen gaat naar die jongens toe, zodat zij een betere toekomst kunnen krijgen. Eenmaal terug in Nederland wilde ik gelijk met het papier aan de slag en besloot ik een ontwerp te maken.









Dit is de map. Ik vind hem echt super gaaf omdat het een beetje een 'old school' look heeft. In de map zaten tien grote vellen papier, gemaakt van katoen.


  • Als eerste begon ik met het schetsen van het idee dat in mijn hoofd zat. Het moest een feestelijk maar zomers ontwerp worden.


  • Toen ik klaar was met het ontwerp trok ik de potlood lijnen over met een fineliner om de vormen wat duidelijker te maken.



  • Vervolgens heb ik het ontwerp kleur gegeven met waterverf. 






  • Tenslotte bracht ik de details aan met mijn zwarte intense potlood, en maakte ik een bijpassende achtergrond om wat meer sfeer te creëren. 


Wat vinden jullie van het resultaat?




3 opmerkingen: